Engelliler Araştırma Enstitüsü, Otizm Araştirmalarında Öncü Olmaya Devam Ediyor

Engelliler Araştırma Enstitüsü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Erkan Kurnaz tarafından tasarlanan "Afotizma" projesi, mükemmeliyet mührü alarak...

Engelliler Araştırma Enstitüsü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Erkan Kurnaz tarafından tasarlanan "Afotizma" projesi, mükemmeliyet mührü alarak desteklenmeye değer görüldü

Engelliler Araştırma Enstitüsü öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Erkan Kurnaz tarafından tasarlanan "Afotizma: Afet ve Acil Durumlarda Otizmli Bireylerin Direncini Artırmaya Yönelik Simülasyona Dayalı Oyun Tasarımı" projesi, TÜBİTAK 1812 - Yatırım Tabanlı Girişimcilik Destek Programı (BiGG Yatırım) kapsamında mükemmeliyet mührü alarak desteklenmeye değer görüldü. Dr. Kurnaz, "Bu ödül, projemizin önemini ve yenilikçiliğini bir kez daha gösteriyor. Amacımız, otizmli bireylerin ve ailelerinin eğitim sürecini kolaylaştırarak yaşam kalitelerini artırmak. Bu oyun, eğitimde teknolojiyi verimli kullanarak önemli bir boşluğu dolduracak." dedi.

Türkiye'de ilk kez gerçekleştirilen ve özel eğitim alanında kabul edilen ilk girişimcilik projesi

Otizmli bireyler ve aileleri için geliştirilen bu simülasyona dayalı eğitim oyunu, teknoloji ve eğitim dünyasında büyük yankı uyandırmaya hazırlanıyor. Pandemi süreciyle birlikte artan ihtiyaçlara cevap vermeyi hedefleyen bu proje, otizmli bireylerin ve ailelerinin yaşam kalitesini artırmayı amaçlıyor. Bu proje, Engelliler Araştırma Enstitüsü tarafından Türkiye'de ilk kez gerçekleştirilen ve özel eğitim alanında kabul edilen ilk girişimcilik projesi olma özelliğini taşıyor.Teknolojinin hızla gelişmesiyle, otizmli bireylerin eğitimi konusunda teknolojik uygulamaların etkisi her geçen gün artıyor. Ancak bugüne kadar geliştirilen uygulamaların çoğu sadece otizmli bireylerin kullanımı için tasarlanmıştı. Ailelerin eğitimdeki kritik rolüne rağmen, onlara yönelik uygulamaların eksikliği dikkat çekiyordu. Yeni geliştirilen bu simülasyona dayalı eğitim oyunu, bu eksikliği gidermeyi hedefliyor.

Proje yürütücüsü Dr. Öğr. Üyesi Erkan Kurnaz, projenin detaylarını ve hedefleri hakkında şunları söyledi:

"Pandemi süreci, otizmli bireylerin ve ailelerinin yaşamında birçok değişikliği beraberinde getirdi. Uzman yardımlarına erişimde yaşanan zorluklar, ailelerin çocuklarına bazı davranışları nasıl öğreteceklerini bilememesi gibi durumlar, teknolojik uygulamaların önemini bir kez daha ortaya koydu. Pandemi sürecinde ailelerin uzman yardımına her zaman ulaşamaması büyük bir sorun oluşturdu. Bu süreçte, ailelerin eğitimde teknolojiyi daha etkin kullanmaları gerektiğini gördük. Bu kapsamda ortaya çıkardığımız proje kapsamında bilimsel olarak etkisi kanıtlanmış Uygulamalı Davranış Analizi (ABA) yöntemleri kullanılacak. Bu yöntemler, otizmli bireylerin ve ailelerinin başa çıkma becerilerini geliştirmelerini ve acil durumlarda sergilenmesi gereken davranışları öğrenmelerini sağlayacak. Oyun, 3 boyutlu bir karakter aracılığıyla, kullanıcıların yönergelerine tepki verecek şekilde tasarlandı. Bu sayede, kullanıcılar sınırsız şekilde pratik yaparak becerilerini geliştirebilecekler. Geliştirilen oyun, kullanıcı dostu bir arayüzle aileleri ve otizmli bireyleri karşılayacak. Kullanıcılar, giriş bilgilerini girdikten sonra, uygulamanın hangi düzeyde kullanılacağını seçebilecekler. Simülasyon, ev bölümü içerisinde hareket ederek otizmli karaktere yaklaşacak ve kullanıcılar, yapmak istedikleri işlemle ilgili seçenekleri seçecekler. Uygulama, kullanıcının tepkilerini kaydederek görsel raporlar sunacak ve kullanıcıların kendi ilerlemelerini takip etmelerini sağlayacak."

Dr. Kurnaz ayrıca, "Bu yenilikçi eğitim oyunu, otizmli bireylerin ve ailelerinin eğitiminde önemli bir boşluğu dolduracak. Aileler, yeni öğrendikleri becerileri çocukları dışında deneme fırsatı bulacak ve bu sayede uygulama hatalarını en aza indirebilecekler. Personel eğitimi konusunda da büyük avantajlar sunacak olan oyun, eğitim teknolojisinde farklı bir deneyim sunarak mevcut dijital uygulamaların ötesine geçecek." Dedi.

Projenin gelecek planları arasında, başlangıçta otizmli bireyler için tasarlanan uygulamanın ilerleyen aşamalarda farklı yetersizliklere sahip bireyler için de uyarlanabilir hale getirilmesi bulunuyor. Bu sayede, daha geniş bir kitleye hitap edilmesi hedefleniyor. Otizmli bireyler ve aileleri için geliştirilen bu simülasyona dayalı eğitim oyunu, teknoloji ve eğitimin kesiştiği noktada yeni bir dönemi başlatmayı vaat ediyor. Eğitim süreçlerini kolaylaştıracak ve ailelerin hayatını önemli ölçüde kolaylaştıracak olan bu yenilikçi proje, büyük bir heyecanla bekleniyor.

İlk yorum yazan siz olun
Karaman Habercisi olarak Karaman, Konya, Aksaray, Niğde gibi bölge illerinden haberler yayınlıyoruz. UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Karaman Haber | Konya Haber| Aksaray Haber| Niğde Haber

Eskişehir Haberleri

Kamyonla Otomobil Kafa Kafaya Çarpıştı: 1 Kişi Öldü
Hamamyolu Çarşısının 1940-1980 Yılları
Vali Aksoy Öğretmenlerle Bir Araya Geldi
Fizyomer Ve Türk Metal Sendikası Arasında İndirim Anlaşması
Kimliği Belirsiz Şahıs 10 Aracın Sileceklerini Kırdı, Vatandaşlar Başlarına Gelen Olayı Gazetecilerden Öğrendi